Prisvinnende kreatører går fra TRY til Smeh
– Som nyoppstartet byrå kommer vi til å ha mye å bevise, men vi har klokkertro på den måten Smeh skal jobbe på, sier Thomas Eltvik i en pressemelding fra Smeh.
Torstein Skogedal (35) og Thomas Eltvik (33) har jobbet som team siden 2010. De var med å starte opp reklameavdelingen i Anti, før de gjennom åtte år i Nord DDB innkasserte flere gull i Gullblyanten, to Grand Prix i ANFO Effekt og gjorde seg bemerket i Cannes Lions.
Prisvinnende McDonald´s-reklamer
Etter halvannet år i Try er de nå med på å etablere reklamebyrået Smeh.
De to jobbet med Smehs byråleder og kunderådgiver Aleksander Hetland, som kommer fra Nord DDB. Sammen var de teamet bak de prisvinnende McDonald’s-kampanjene «Stjel våre ansatte», «Stolte produsenter av «junkfood»», «Take away your takeaway» og «Ikke heng på McDonald’s», der sistnevnte kampanjen vant gull både i årets Gullblyanten og Anfo effekt.
Den fjerde ansatte i Smeh er partner og prosjektleder Vilje Mohn, som også kom fra Try, der hun hadde ansvar for flere av byråets største kontoer. Mohn har allerede jobbet i Smeh siden før sommeren.
Smeh vil ta plass i Storm-familien, som i dag består av Storm Samfunn og Storm Communications. Selskapene eies av Stordalen, Per Valebrokk og Marius Parmann sammen med byråpartnerne. Også teknologiselskapet SEEN er deleid av Storm.
Lovende oppstart
Smeh teller fire personer fra oppstarten. Byråleder Aleksander Hetland sier at de allerede er i full gang med å hente inn flere folk.
– Oppstarten vært både arbeidsom og lovende. Vi har fått inn noen kunder og kommer til å ansette flere folk i tiden fremover. Med backing fra Storm og Petter Stordalen har vi en kjempemulighet til å hente inn de aller beste folkene fra start, slik at vi vet at vi har grunnlaget for å satse videre utover høsten, sier Hetland.